Μια από τις σημαντικότερες διαστάσεις της ικανοποίησης των ασθενών στο χώρο της υγείας, βάσει γενικών ορισμών, είναι αυτή της προσβασιμότητας. Η προσβασιμότητα αποτελείται από ένα σύνολο παραγόντων που επηρεάζουν την προσπάθεια και τις διαδικασίες που πρέπει να ακολουθήσει ένας ασθενής προκειμένου να λάβει τις υπηρεσίες υγείας από κάποιο φορέα. Ορισμένοι από τους σημαντικότερους παράγοντες της παραπάνω διάστασης είναι ο χρόνος αναμονής, η ευκολία επικοινωνίας και οριστικοποίησης ενός ραντεβού, η ευκολία προσέγγισης ενός ιατρείου, κ.λπ.
Εξίσου σημαντικό ρόλο στη συγκεντρωτική συνάρτηση της ικανοποίησης παίζουν οι διαστάσεις της αποτελεσματικότητας, της κατάρτισης και της διαθεσιμότητας, οι οποίες αναφέρονται στις προσπάθειες των φορέων για να διατηρήσουν υψηλά επίπεδα διάγνωσης και φροντίδας. Παραδείγματα των τελευταίων αποτελούν η διάθεση του απαιτούμενου χρόνου εξέτασης ανάλογα με το είδος της νόσου, η ακρίβεια στη διάγνωση, η αποφυγή λαθών, η παροχή αναλυτικών εξηγήσεων των διαδικασιών και μεθόδων θεραπείας στους ασθενείς, κ.λπ.
Η παρούσα κατάσταση, σε πλήθος φορέων της χώρας μας, δυστυχώς έρχεται σε αντίθεση με τα προαναφερθέντα, καθώς α) παρατηρείται ιδιαίτερη δυσκολία στον προγραμματισμό των ραντεβού με τα ιατρεία των φορέων, β) λόγω της έλλειψης οργανωμένης διαδικασίας προγραμματισμού, ο χρόνος αναμονής των ασθενών είναι ιδιαίτερα αυξημένος, γ) εξαιτίας της έλλειψης ιατρικού και μη προσωπικού, δεν δίνεται ο απαραίτητος χρόνος για την εξέταση και ενημέρωση των ασθενών και επιπρόσθετα δ) χάνεται πολύτιμος χρόνος, από τον ήδη περιορισμένο, για τη συλλογή ή ενημέρωση των ιατρικών ιστορικών των ασθενών από πλευράς του ιατρικού προσωπικού.